סוכרת סוג 2 – כל מה שכדאי לדעת על המחלה

סוכרת סוג 2 – כל מה שכדאי לדעת על המחלה

מהי סוכרת מסוג 1?

מחלת הסוכרת מסוג 2 הפכה למגפה עולמית בשני העשורים האחרונים. רק בישראל מאובחנים כ-600 אלף חולים ובמדינות גדולות יותר שיעור המאובחנים אף גדול מכך. בכתבה הבאה אנו נדבר על סוכרת מסוג 2, הגורמים העיקריים להתפתחותה, תסמיניה, סיבוכי המחלה ודרכי טיפול שקיימות כיום. לפני שניכנס לעובי הקורה, כמה טיפים למזעור נזקי המחלה שנרחיב עליהם בהמשך המאמר:

  • תזונה נכונה ומותאמת למחלה ולאדם החולה
  • פעילות גופנית 
  • בדיקות דם תקופתיות 
  • טיפול אינטגרטיבי הכולל שילוב בין הרפואה הקונבנציונאלית לרפואה משלימה
מענה אישי בכל נושא

הצוות שלנו מקפיד להעניק לכל מטופל יחס אישי לכל אורך הדרך

מיכשור מתקדם לטיפול אפקטיבי

כדי לאתר בעיות מהשורש, אנו עובדים עם המכשור המתקדם בעולם

צוות מומחים מדופלם

החל מרופא מוביל בתחומו ועד למומחים בעלי שם עולמי – אצלנו יטפלו בכם הטובים ביותר

גישה טבעית ומוכחת

לכל תרופה יש תופעת לוואי. אצלנו מקדמים טיפול טבעי בעל כ-90% הצלחה!

מהי סוכרת סוג 2?

סוכרת מסוג 2 היא מחלה מטאבולית המתאפיינת בריכוז גבוה של סוכר בדם הנובע מפעילות לא תקינה של הורמון האינסולין שדואג שרמות הסוכר בדם יהיו תקינות. סוכרת סוג 2 היא מחלה נרכשת, בשונה מסוכרת 1 שהיא למעשה מצב שבו תאי הלבלב לא מייצרים אינסולין או שמייצרים מעט ממנו. אורח החיים המאופיין בשפע של מאכלים עתירי סוכר גורמים לרמת סוכר בדם גבוהה מהרגיל, העלייה היא לרוב איטית, הגוף מתרגל ואנו ממשיכים לצרוך יותר ויותר סוכר, זהו מצב שנקרא טרום סוכרת. כל עליה כזו של סוכר מבשרת ללבב לשחרר עוד אינסולין, אך ככל שהזמן חולף, תאי הלבלב מתעייפים, יכולת ייצור האינסולין קורסת ורמת הסוכר בדם הופכת לגבוהה מאוד, מעל ערכי הסוכר התקינים.

מהם גורמי המחלה העיקריים?

הגורמים העיקריים לסוכרת 2 הם השמנת יתר ומחסור בפעילות גופנית. אם ניכנס לעובי הקורה בנושא של השמנת יתר וחוסר בפעילות גופנית, למעשה נבין ששני אלו נובעים מאורח החיים המתאפיין בצריכת מזונות עתירים בסוכר, שומן והמון קלוריות וישיבה ארוכה מול מסכי המחשב והטלוויזיה מבלי לעשות פעולות גופניות מעבר לפעולות הרגילות שלנו ביום יום. כמו כן, אנשים עם נטייה גנטית להשמנת יתר נמצאו כבעלי סיכון גבוה לחלות במחלה. מעבר לשני הגורמים שהזכרנו, עלייה בגיל, מחסור בשינה ולחץ נפשי, אף הם תורמים להשפעה על חילוף החומרים של האדם והתפתחות של מחלת הסוכרת מסוג 2.

מהם תסמיני המחלה ואיך מאבחנים אותה?

למחלת הסוכרת סוג 2 תסמינים רבים שיכולים להדליק לכם נורה אדומה לגשת ולבדוק אם יש לכם סוכר גבוה בדם. כחלק מתסמיני המחלה הם: השתנה תכופה, צמא מוגבר, רעב מוגבר, עייפות, ירידה בראייה או ראייה מטושטשת, נימול בגפיים, תחושת שריפה, עקצוצים וירידה בתפקוד המיני אצל גברים. 

סוכרת הינה הגורם השלישי בעולם למוות אחרי סרטן ומחלות לב. אבחון מוקדם של מחלת סוכרת 2 הוא חשוב מעין כמוהו. ככל שהמחלה מאובחנת בשלב מוקדם יותר, כך ניתן להתאים לה טיפול ולהימנע מסיבוכי סוכרת שעלולים להיות הרסניים ולהביא לכדי מוות. אבחון המחלה נעשה בשתי בדיקות עיקריות. הבדיקה הראשונה היא בדיקת גלוקוז בשתן. ככל שרמת הסוכר בדם גבוהה יותר, עודפי הסוכר מופרשים אל השתן. אדם שמצאו אצלו סוכר בשתן, כנראה סובל מרמות סוכר גבוהות. בדיקה נוספת היא רמת הסוכר בדם. מהאדם הנבדק לוקחים בשעות הבוקר, לאחר צום של שמונה שעות מבחנת דם שבאמצעותה יבדקו את רמות הסוכר בדם. רמת הסוכר התקינה אצל אדם צריכה להיות מתחת ל-100 מיליגרם לדציליטר. אדם שנמצא בערכים שבין 100 ל-125 נמצא ברמה גבולית, דבר שעשוי להעיד על טרום סוכרת מסוג 2 ומי שערכי הסוכר שלו גבוהים מ-126 מיליגרם לדציליטר נמצא מאובחן לסוכרת מסוג 2 ונשלח לבדיקת העמסת סוכר כדי לבדוק כמה עולה רמת הסוכר בדם לאחר אכילת או שתייה של מזונות עתירים בסוכר. לאחר הבדיקות הללו יבדקו אצל האדם החולה גם בדיקת דם של המוגלובין מסוכר ובדיקת דם שגרתית שתבחן את רמת הסוכר בבדיקה אקראית.

מהם סיבוכי המחלה ההרסניים?

לפני שנסביר על סיבוכי המחלה האפשריים, מומלץ להכיר קצת סטטיסטיקות ממחקרים על נזקי מחלת הסוכרת בשנים האחרונות. נתונים אלו לקוחים ממחקרים של האגודה הלאומית לסוכרת 

  • חוסר מנוחה
  • השתנת יתר
  • גירודים בעור
  • בחילות והקאות
  • בחילות והקאות

מחלת הסוכרת מסוג 2 נחשבת כיום למחלה כרונית. תוחלת החיים של חולים בסוכרת מתקצרת אוטומטית בעשר שנים בעיקר בגלל סיבוכי המחלה ההרסניים. הסיבוך הנפוץ ביותר בחולי סוכרת הוא מחלות בכלי הדם. לחולי סוכרת סיכון גבוה מאוד לחלות גם בטרשת עורקים שמובילה למחלות לב ואירועים מוחיים. כמו כן, טרשת והיצרות של כלי הדם פוגעים באספקת הדם לאיברי הגוף השונים ואלו גורמים גם הם למחלות לב שונות. 

סיבוך נוסך הוא פגיעות בכפות הרגליים ובגפיים. מדובר על נזק עצבי הגורם לנמלול ואובדן תחושה. במצבים אלו מתפתחים גם כיבים באזור זה אשר אינם מורגשים. זרימת הדם שאינה טובה, לא תורמת בעניין זה ואף גורמת לכך שהכיבים לא נסגרים ורק הולכים ומחמירים לזיהומים קשים המביאים לכריתת רגליים וחלילה למוות בעקבות זיהומים אנפילקטיים. 

עיוורון ופגיעה בראייה הם סיבוך נוסף במחלת הסוכרת מסוג 2. בהתחלה מדובר על שינויים מינוריים בראייה שעם הזמן מתגברים והופכים לעיוורון. מה שגורם לאיבוד הראייה זו בעיה בכלי הדם הראייתיים הפוגעים ברשתית העין. 

מחלת כליות הכוללת תפקודי כליה ירודים היא סיבוך נוסף של המחלה וגם כאן האשמה היא על כלי הדם. עליה בלחץ הדם של כלי הדם בכליה יגרמו לנזק מתמשך לכליות עד כדי צורך בטיפולי דיאליזה והשתלת כליה.

איך ניתן לטפל בסוכרת מסוג 2?

המטרה בטיפול בסוכרת סוג 2 היא להגיע לאיזון של רמות הסוכר בדם. הרפואה הקונבנציונאלית מטפלת בחולים באמצעות תרופות המתחילות בכדורים ועם הזמן מעבר להזרקת אינסולין. תרופות אלו עוזרות לזמן מסוים, אך הן לא פתרון לזמן ארוך. 

ההמלצה במחלה היא להגיע לאורח חיים תקין הכולל תזונה נכונה ופעילות גופנית. מד בלנס מציעה כיום טיפול אינטגרטיבי המותאם למקור הבעיה. טיפול זה משלב את הרפואה הקונבנציונלית יחד עם שיטות הטיפול היעילות ביותר מעולמות הרפואה הטבעית. מטרת העל שלנו היא שהמטופל יהיה מאוזן בסופו של דבר ללא צורך בטיפול התרופתי. 

מדובר על שיטה חדשנית שפיתח ד”ר אלי לובושיץ Ph.D, N.D, שמטרתה לחשוף את הגורמים האישיים שגרמו להתפתחות המחלה. הבנה של גורמים אלו תעזור להגיע לרמת איזון של הסוכר בדם בדרך טבעית ולשליטה במדדי המחלה ובפגיעה שלה בגוף.

מה כוללת תכנית הטיפול והאבחון אצלנו במד בלנס?

תכנית הטיפול של מד בלנס היא תכנית אינטגרטיבית מקיפה המשלבת בין האבחון הקונבנציונאלי וההוליסטי לדרכי טיפול אלטרנטיביות טבעיות. תכנית הטיפול והאבחון כוללת:

  • אבחון מקיף של תמונת הדם האישית בגוף

  • אבחון מקיף ופענוח למצבן של מערכות הגוף השונות
  • הנחיות תזונה המותאמות לסובל מסוכרת באופן אישי
  • התאמה של אורח חיים נכון למצבו של הסובל מסוכרת
  • שילוב מותאם אישית של ויטמינים, תוספי תזונה וצמחי מרפא המסייעים בדרך טבעית בהורדת מדדי הסוכרת
  • טכניקות שונות של טיפולי דיקור
  •  מגוון טיפולים נוספים הקיימים במרפאה

כל מטופל שמגיע לטיפול במד בלנס מקבל יחס אישי וליווי צמוד המביאים את המטופל לאורח חיים בריא ואיזון מדדי הסוכר בטווח הארוך.

תוצאות הטיפול האינטגרטיבי במד בלנס מדברות בעד עצמן

לטיפול במד בלנס יש הצלחה מוכחת של מעל לתשעים אחוזים באיזון מדדי הסוכר בגוף. עם התקדמות התהליך מטופלים חווים, מרגישים ואף רואים באופן מדויק כי מערכות הגוף מגיעות לאיזון מלא. בתחילת הטיפול מתבצע אבחון וממצאים של תמונת הדם ולאחר שלושה חודשים מתבצע תהליך דומה שמאפשר תמונת מצב עדכנית החושפת בתשעים אחוז מהמקרים שיפור בממצאים. תמונת המצב העדכנית מאפשרת למומחים שלנו להתאים עבור המטופל תכנית לשימור ושיפור התוצאות בטווח הקרוב והרחוק יותר וכך לשמור על גוף מאוזן ובריא.

אז אם גם אתם רוצים לראות תוצאות מאוזנות בבדיקות הסוכרת שלכם באמצעות טיפול טבעי המטפל בבעיה מהשורש, קבעו כבר היום פגישת אבחון והכרות ונשמח לעזור לכם להגיע לבריאות טובה בדרך יעילה.

מטופלים ממליצים

למידע נוסף, השאירו את פרטיכם:



    מדיניות הפרטיות

    מדבלנס - טופ איכילוב